U BILJNIM VLAKNIMA POLA ZDRAVLJAPOVRĆE bogato biljnim vlaknima višestruko je korisno. Utoljava glad, a ako je samo obareno i preliveno maslinovim uljem, predstavlja savršenu dijetu za vitku liniju. Nutricionisti preporučuju pet sorti bogatih biljnim vlaknima, objašnjavajući zašto ih treba jesti.
Spanać
predstavlja rudnik antioksidanasa. U sto grama spanaća nalaze se četiri miligrama beta karotina, što predstavlja preporučenu dnevnu dozu. Od važnih antioksidanasa, u spanaću se nalaze vitamini C i E, selen i cink, kao i kalijum i linoleinska kiselina, neophodni za pravilan rad imunološkog sistema. A da bi se iskoristili svi ovi važni sastojci, spanać treba jesti sirov.
Tikvice su savršen diuretik, jer su izuzetno bogate vodom i kalijumom. Takođe, podstiču i izbacivanje toksina iz organizma. Važan su izvor vitamina B9, koji učestvuje u sintezi belančevina i gvožđa. A zbog toga što sadrže lako rastvorljiva biljna vlakna, lako se i vare, usporavajući apsorbovanje masti. U frižideru ih ne treba čuvati duže od 48 sati jer gube dragocena svojstva.
Boranija je rudnik minerala. Najviše ima kalijuma, kalcijuma, magnezijuma, gvožđa, selena, cinka, fluora. Obiluje beta karotenom, kao i vitaminima C, E i B6. Zbog visokog sadržaja biljnih vlakana, glicida i belančevina, dovodi do sitosti pre drugih namirnica. Da bi sačuvala u celosti sve vitamine i minerale, kratko je treba bariti.
Brokoli su rudnik vitamina. Sadrže istu količinu vitamina C kao pomorandža, a dragocen su izvor i vitamina E antioksidansa. Poseduju i dosta sumpora koji štiti od infekcija, kalcijuma koji učvršćuje kosti, ali i gvožđa i kalijuma. Osećaj sitosti postiže zbog uravnoteženog sadržaja glicida i belančevina. Da bi se u potpunosti sačuvao vitamin C, brokoli treba kuvati na pari. I ne treba ga dugo držati u frižideru.
Plavi patlidžan sadrži rastvorljiv pektin koji sprečava apsorbovanje masti. Poseduje i kalijum koji reguliše nivo vode u ćelijama, magnezijum neophodan za psihičku ravnotežu i gvožđe koje ublažava osećaj umora. Plavi patlidžan izuzetno lako se vari.

OSTAVI KOMENTAR