Jela sa sočivomKod nas se najviše koristi braon sočivo. Zbog visoke koncentracije hranljivih sastojaka, sočivo je idealno za decu, trudnice, starije osobe, ali i za fizički aktivne
Zrnasta mahunarka sočivo u istoj je porodici sa pasuljem, graškom i bobom. Postoji više od 40 vrsta ove namirnice koje se razlikuju prema boji, veličini i obliku. Kod nas se najviše koristi braon sočivo, ali se mogu naći i druge vrste. Zbog visoke koncentracije hranljivih sastojaka, idealna je za decu, trudnice, starije osobe, ali i za fizički aktivne. Odličan je izvor celuloze i najkvalitetniji izvor proteina u biljnom svetu. Sadrži aminokiselinu lizin koja nedostaje žitaricama, a siromašna je mastima. Reguliše nivo šećera i holesterola u krvi, smanjuje potrebu za insulinom kod osoba sa dijabetesom. Poboljšava probavu i krvnu sliku, umanjuje rizik od raka debelog creva, povoljno utiče na nervni sistem.
Za razliku od drugih mahunarki, ne mora da se potapa u vodu pre spremanja, dovoljno je da se opere. Da bi se lakše varila, preporučuje se da se stavi direktno u kipuću vodu, a ne u hladnu. Najčešće se začinjava crnim i belim lukom, peršunom, nanom, maslinovim uljem, a dobro se slaže i sa paradajzom, mesom i raznim vrstama sira. Od sočiva se prave čorbe, salate, prilozi za meso, ukusni namazi…
100 g sočiva sadrži: 338 kalorija, 28,06 g proteina, 57,09 ugljenih hidrata, 0,96 g masti, 30,50 g celuloze, 11,19 g vode, 0,48 mg vitamina B1, 6,2 mg vitamina C, 0,2 mg vimatina E, 5 mkg vitamina K, 9,9 mkg veta karotena (provitamin A), 0,25 mg vitamina B2, 2,62 mg vitamina B3, 1,85 mg vitamina B5, 0,54 mg vitamina B6, 905 mg kalijuma, 454 mg fosfora, 107 mg magnezijuma, 51 mg kalcijuma, 9,02 mg gvožđa, 0,85 mg bakra, 3,6 mg cinka, 1,43 mg mangana, 8,2 mkg selena.

OSTAVI KOMENTAR