posna hranaIshrana tokom posta zasnivan na žitaricama, voćem i povrćem, jelima od ribljeg mesa što vrlo povoljno utiče na naše zdravlje.Organizam tokom posta troši rezerve hrane zbog potrebne energije i na taj način eliminišu toksini.Cilj posta je čišćenje tela, ubrzavanje metabolizma, povoljno utiče na srce i krvne sudove, pomaže u borbi protiv alergija i migrena.Kod vernika post se zasniva na primeru Isusa Hrista koji traje 40 dana.Riblje meso je jedna od namirnica  koji se najčešće jede tokom posta, smanjuje nivo lošeg holesterola u krvi.Prilikom posta treba biti oprezan, u tom periodu unosimo namirnice sa manje proteina i masti koje su potrebne organizmu za svakodnevne napore.Ishrana treba da bude redovna sa raznovrsnom hranom što je dozvoljeno i da se unese dovoljna količina vode 2-2,5 lit. da ne bi došlo do dehidratacije.Post nije gladovanje, ni zapostavljanje trpeze samo nema hrane životinjskog porekla.Nedostaci posta su monotonija obroka.Većina čovečanstva isključuje jela koja nisu dozvoljena a ne uvodi nova i tako osiromašuje jelovnik.Može biti ishrana gde dominiraju jela na bazi ugljenih hidrata (peciva,hleb, med, džem testo).Ukoliko se pretera sa raznim grickalicama posledica je glad, neredovna ishrana i povećanje telesne mase.

Post uvek treba početi doručkom i predvideti tri glavna obroka.Svakodnevno jesti voće, prirodno cedjene sokove, svežu salatu, dok za ostala jela mogu biti kuvana, dinstana ili barena.Uzeti u obrok mahunarke (boranija,grašak, pasulj, sočivo,).Od mahunarke se kuvaju čorbe, supe, musake, pirei, variva i razne salate.Sveže voće, voćni pirei bar dva puta u toku dana zatim dosta čaja i vode.Duži period posta forsira organizam da koristi zalihe glukoze, masti ali i razgradjuje značajan deo belih krvnih zrnaca.Ovo trošenje izaziva u svakom ciklusu, promene koji pokreću regeneraciju imunološkog sistema i matičnih ćelija.

OSTAVI KOMENTAR