smrznuto povrceZdrave namirnice često spremamo pogrešno.Od povrća treba obratiti pažnju na kelj, karfiol, brokoli, rukola jer su bogati sulfranom i skuvanjem, barenjem, stavljanju u mikrotalasnu pećnicu upropastimo jedinjenja sa antikancerogenim dejstvom.Da bi se oslobodilo ovo jedinjenje potreban je enzim tioglukozidaza koji se kuvanjem skroz uništava.Zato ove namirnice smao treba kuvati na pari, na niskoj temperaturi samo 5 minuta.
Paradajz uglavnom ga jedemo sirovog što na neki način pravimo veliku grešku, jer kada se paradajz zagreje njegov najznačajniji sasojak likopen se povećava.Likopen povećava nivo antioksidansa zato ga najbolje kuvati u maslinovom ulju.Zaštitnik je moždanog udara, rak prostate.
Vino nikad ne treba ostaviti otvorenu bocu više od 12 sati jer organske kiseline i polifenoli se uništavaju, uvek popijte celu bocu.
Jagode dobro oprati i ucelo jesti jer imaju oko 10% više C vitamina nego kada se iseče.Jer vitamin C se gubi na kiseonik i kada je izložen svetlosti.Uvek ih držati u hladnjaku, jer niska temperatura čuva vitamine.
Smrznuto povrće uvek treba pametno birati nego sveže koji je stajalo već nedelju dana jer gubi nutrijente i uništavaju se vitamini i minerali.Smrznuto voće i povrće sadrži znatno više antioksidansa neko kada sveža namirnica dugo stoji.

OSTAVI KOMENTAR