Hrana bogata vlaknimaVlakna su potrebna za vitku liniju, dobru probavu i kompletno zdravlje organizma.Vlakna su deo ugljenih hidrata iz biljaka koji se u želucu ne razgradjuju samo prolaze kroz probavni sistem.Vlakna se razlikuju po vrstama: topljiva i netopljiva.Topljiva vlakna sa vodom razgradjuju, a netopljiva nabubre se i nerazgradjuju.Da li su vlakna topljiva ili ne zavisi  od našeg organizma.Toljiva vlakna sa vodom naprave želatinastu masu, privlače šećer i masnoću iz hrane.To bi značilo da te osobe su vitkija sa slabom težinom jer topljiva vlakna privlače šećer i masnoću s tim snižava trigliceride i šećera u krvi.Sa topljivim vlaknima se hrane dobre bakterije zato treba forsirati jednu i drugu vrstu da probava bude uravnotežena.Sledeće namirnice su bogate topljivim vlaknima: zob, ječam, jabuka, kruška, orašasti plodovi, borovnica, šargarepa, celer, krastavci, jagode.Netopljiva vlakna regulišu probavu podstiču pražnjenje creva, čuvaju zdravlje probavnog sistema da se reši štetnih stvari.Netopljiva vlakna upiju vodu, osoba oseća žedj.Moraće se nadoknaditi tečnost jer je organizmu potrebna da bi mogao normalno funkcionisati.Namirnice netopljivim vlaknama su: cele žitarice, pšenične mekinje, smedj pirinač, kupus, brokoli, paradajz, zeleno lisnato povrće, semenke, tikvice, luk.Netopljiva vlakna će uneti sve potrebne stvari u organizam, upijanjem vode produžuju sitost.Vlakna prilepljuju razne mikroorganizme kao i gljivice, pa sa probavom izlaze iz organizma i ne uzrokuju osip ili upalne procese.

Regulišu šećer u krvi i zdravlje krvnih sudova.Unos namirnica koji sadrže prehrambena vlakna sprečavaju pojavu hemoroida, čira na želucu.Treba imati na umu da vlakna čuvaju debelo crevo, matericu i jajnike od pojave karcinoma.
Prehrambena vlakna deluju na zdravlje:
*Poboljšavaju probavu
*Štite srce i krvne sudove
*Regulišu šećer u krvi
*Pomažu mršavljenju
*Smanjuju kožne tegobe
*Štite od nekoliko vrsta karcinoma
*Eliminišu toksine iz organizma.
Umesto soka jedite celo voće, cele žitarice koji se nalaze i na pecivima, dodajte u salatama semenke, nedeljno bar jednom pojedite vegeterijanski obrok jer su prehrambena vlakna čuvari vašeg zdravlja.

OSTAVI KOMENTAR