Top-forma - Dijetalna ishranaMožete da jedete šta god poželite, a da mršavite?! Zvuči suviše dobro da bi bilo istinito? Pa ipak, moguće je, ako se bacite na „5:2 dijetu“ kojoj, priča se, nisu odolele ni Dženifer Aniston i Bijonse. Princip je vrlo jednostavan: dva dana žene unose maksimalno 500 kalorija, a muškarci 600. Preostalih pet dana jedete normalno, ali to ne znači da se prejedate. Dame bi trebalo da unesu oko 2.000 kalorija, a pripadnici jačeg pola 2.500.
Osmišljena u Velikoj Britaniji, dijeta se munjevito proširila na ostatak Evrope i Ameriku. Njenoj popularnosti je doprinela činjenica da nema zabranjenih namirnica, pa je obožavaju gurmani. Nema ni kuvanja specijalnih obroka, tako da je poseban režim ishrane relativno lako ispratiti i što je još važnije, neće vam isprazniti novčanik. Za razliku od dijeta u kojima se naglo mršavi, ali se težina brzo i vraća, u ovoj se nedeljno gubi oko pola kilograma, što je preporuka nutricionista.

I 5:2 režim ishrane ima svoje protivnike, kojima najviše smeta dvodnevno gladovanje. Ipak, jedan od najglasnijih zagovornika, dr Majkl Mosli tvrdi da nećete samo gubiti kilograme, već ćete znatno poboljšati zdravlje, pa i produžiti životni vek. Prema njegovim rečima, 5:2 dijeta rasterećuje sistem za varenje, snižava holesterol i krvni pritisak i smanjuje nivo hormona rasta, odgovornog za neke vrste raka i prerano starenje. Istina, istraživanja su radjena samo na životinjama, pa podatke uzmite s rezervom. Da ipak ima nešto u gladovanju, potvrdjuju mnoge svetske religije koje post praktikuju od davnina. Nije mu odoleo ni Platon verujući da jača fizički i mentalni potencijal, a Mark Tven je govorio kako malo gladovanja može da više pomogne čoveku nego najbolji lekovi i doktori.
Slažu se sa tim i poklonici 5:2 dijete tvrdeći da su naučili da cene hranu, a prestali da jedu mehanički ispred televizora. Sa psihološkog aspekta, ovaj režim ishrane je odličan za ljude koji ne vole zabrane, ali istovremeno krije i zamku. Jer, kada dva dana gladujete, velika je opasnost da ćete sutradan preterati i tako umanjiti dejstvo dijete.
Takodje, činjenica je da kada unosite samo 500 kalorija, što je četvrtina od potrebne dnevne doze, možete osetiti niz neprijatnosti. Vrtoglavica, manjak koncentracije, umor, pospanost, pad energije, razdražljivost samo su neke od mogućih posledica. Kako biste umanjili negativne strane, od ključnog značaja je da birate namirnice bogate hranljivim sastojcima. Umesto peciva ili parčeta pice koji obiluju kalorijama, jedite nemasno meso, povrće, salate, čorbe. Ako, na primer, za doručak pojedete dva jaja sa šunkom, a za ručak ili večeru ribu ili šniclu od belog pilećeg mesa sa niskokaloričnim povrćem poput brokolija, karfiola i boranije, tog dana unećete dozvoljenu dozu kalorija, a nećete biti gladni. Pijte što više vode i čajeva, a ni kafa nije zabranjena, samo vodite računa da uračunate i kalorije skrivene u mleku i šećeru. Tokom dana gladovanja, izbegavajte naporno vežbanje. Najbolje bi bilo da izaberete dva neuzastopna dana u nedelji, kako biste lakše pregurali sate bez hrane.
Kao i kad su sve dijete u pitanju, trebalo bi da se konsultujete sa lekarom pre nego što pređete na ovaj režim ishrane, što posebno važi za trudnice, tinejdžere, dijabetičare i hronične bolesnike.

OSTAVI KOMENTAR