Laktovegetarijanska dijetaIako niste vegetarijanac, neki principi laktovegetarijanske ishrane u jelovniku imaće pozitivan efekat ne samo na kilograme, već i na zdravlje. Zelena dijeta je bogata dijetalnim vlaknima koja ubrzavaju probavu i dodatno regulišu holesterol.

Najvažnije namirnice takozvane zelene dijete su povrće, voće, žitarice, krompir, nemasni sir i mleko. Mahunarke poput pasulja, graška, sočiva i soje se retko jedu, a tokom perioda dijete meso, jaja i riba su zabranjeni. Ovo je i velika mana dijete, jer smanjen unos proteina može da ima negativne posledice po zdravlje.
Doručak: Dan se najbolje započinje voćem, odnosno sveže ceđenim sokom ili voćnom salatom. Voćna salata je odličan izbor i za međuobrok, a do podneva ne bi trebalo da unosite druge vrste hrane.
Trudite se da tokom dijete jedete dovoljno žitarica, naročito ječma, prosa, kukuruza, heljde. Žitarice nam donose najviše energije u ovoj dijeti, kao i krompir koji je poželjan. Krompir se uvek jede kuvan, kao salata ili varivo.
Ručak: Glavni obrok u danu najbolje je započeti sokom od svežeg povrća. Uz ručak treba poslužiti krompir ili neke žitarice. Za pripremu koristite samo vodu, dakle bez ulja ili bilo kakvih drugih masnoća. Svaki dan uz ručak poslužite salatu od raznovrsnog povrća – krastavci, kupus, zelena salata, šargarepa, paradajz, rukola.
Večera: Započinje se takođe povrćem, dobar izbor je sok od svežeg povrća.Obavezno je da svaki dan jedete dosta svežeg voća. Najviše se preporučuju maline, kupine, borovnice, ribizle, trešnje, višnje, jabuke, kruške, marelice, lubenice, dinje, ananas, narandže, limun, mandarina, kivi, grožđe. Voće treba jesti sveže, ili kao isceđeni sok, ali bez dodatka šećera. Najbolje je jesti sezonsko voće i ono iz podneblja, ali se može dodati i egzotično. Banane treba jesti umereno, jer su kalorične i sadrže dosta ugljenih hidrata.
Voće se jede kao samostalan obrok, ali između voćke i drugog obroka treba da prođe bar pola sata. Isto važi i za mleko i mlečne proizvode, koje ne treba jesti u sklopu drugog obroka.
PRIMER JELOVNIKA
Natašte: jedna čaša sveže isceđenog voćnog soka
Doručak:
voćna salata sa pola kašičice meda
Ručak:
jedna čaša soka od paradajza, krem čorba od šargarepe sa komadima tikvice i integralnim pirinčem, kriška tosta sa namazom od svežeg sira, salata od svežeg kupusa
Međuobrok:
jedan jogurt
Večera:
jedna čaša soka od šargarepe, šopska salata.

OSTAVI KOMENTAR