stres i ishranaStres može da se ispoljava kao reakcija na fizičke, mentalne i emotivne situacije.Ako stres dugo traje možemo čak i da se razbolimo. Istraživanja pokazuju da 75% oboljenja povezano sa stresom.Tu spadaju visok krvni pritisak, anksioznost, sindrom hroničnog umora, poremećaji varenja, gojaznost, migrena, dijabetes.
Trajni stres remeti imuni sistem lakše se dobija infekcija, autoimuna bolest, karcinom, bolesti štitne žlezde, reumatoidni artritis, problemi sa plodnošću.Sa stresom su povezani pušenje, prejedanje.Kada je stres u pitanju telo troši hranljive materije i vrlo brzo dolazi do nedostatka i do slabljenja imuniteta.
Zato važi pravilo:
-redovni obroci u toku dana
-namirnice sa vitaminima A, B, C E, flavonoidima
-važnost se daje magneziumu, selenu i esencijalnim masnim kiselinama
-ograničenje uzimanje kofeina i alkohola
-pušenje je zabranjeno
-jesti štoviše voća i povrće i integralne žitarice.
-uzimanje manje životinjskih belančevina i rafinisanih namirnica belo brašno, šećer jer slabe imunitet.
-naročito zimi uzeti razne suplemente kao cink, selen, C,D, vitamin mineralne preparate i algu spirulinu.

OSTAVI KOMENTAR