Ishrana za vrele daneLeto je godišnja doba sa visokim temperaturama i najrazličitijih voća i povrća u kojima možemo uživati, koji osiguravaju puno vitamina minerala i elektrolita, koje znojem gubimo.
Leto nas asocira na more, preporuka je da leti uživamo u čarima mediteranske ishrane.
Osim što je zdrava vrlo je ukusna i atraktivna.Leto je vreme za sve vrste voća i povrća jer sadrže biljne pigmente sa antioksidativnim osobinama podstiču pigmentaciju.Orašasti plodovi, sveže meso i plodovi mora.Važnost treba istaći i ekstra devičanskog ulja zbog visokog sadržaja Omega3 masnih kiselina jer čisti krvne sudove, štiti od upalnih procesa i prevencija kardiovaskularnih bolesti.
Od mlečnih proizvoda vrlo su korisne fermentisani proizvodi jogurt, kefir, kiselo mleko za održavanje balans crevne flore.Proizvodi od soje su lako za varenje, dobar izbor proteina umesto životinjskih proteina.
Voda i mineralne materije
Važno je održavanje tečnosti u vrelim letnjim danima, zbog visokih spoljnih temperatura.
Organizam se više znoji i smanjuje se voda u ćelijama.Kada smo žedni već postoji delimična dehidratacija.Najbolji izvor tečnosti je izvorska negazirana mineralna voda, čajevi bez šećera i prirodni voćni sokovi sobne temperature.
Leti treba izbegavati alkohlona, gazirana i zasladjena pića jer povećavaju dehidrataciju, stimulišu izlučivanje vode iz organizma.Rasporedite u toku dana 5-6 manjih obroka, jedite više ribe, mnogo svežeg voća i povrća i proizvode od integralnih žitarica.

OSTAVI KOMENTAR