Šta treba biti na dečijem jelovniku za uzrast Deca treba da imaju zdrav i raznolik jelovnik, jer namirnice koje konzumiraju utiču na koncentraciju, energiju, pamćenje za rast i razvoj.Od navršene prve do pete godine godišnje po rastu oko 7 cm, u telesnoj masi dobijaju oko 2 kg.Treba da imaju 3 glavna obroka i 2 užine, približno u isto vreme, unapred isplaniran.Tokom dana u ishrani treba da bude zastupljena sve vrste namirnice:žitarice, voće, povrće, mleko i mlečni proizvodi, riba, meso, jaje, mahunarke.
Ako je dete mladje od 3 godine treba dozvoliti da jede prstima.
Dozvolite da pojede onoliko koliko može, ne treba insistirati na količinu.Treba pripaziti na unos tečnosti, ponuditi sa vodom a ne sa sokovima nikako pre ili za vreme jela jer će time zavarati glad i smanjuje unos hrane.Što se tiče soli za normalan rast i razvoj je ta količina koja se nalazi u životnim namirnicama sasvim dovoljna, ne treba dosoljavati hranu.Ne treba uvoditi više vrsta novih namirnica treba da nauči ukus hrane.Pojedine vrste namirnica ne treba davati pre četvrte godine starosti to su:orah, lešnik, badem, kikiriki, tvrde bombone, semenke, kokice, veće komade tvrdog mesa.Postoji opasnost od gušenja uvek pripaziti dok dete jede.Na dečijem jelovniku nisu poželjne sledeće namirnice:grickalice, čips, smoki, sladoled, slatki kolači, bezalkoholno gazirani napici.

OSTAVI KOMENTAR